Potrzebujesz pomocy? Zgłoś się do nas: +48 85 879 79 50 deafInformacja o MOPR w PJM sign languageTłumacz języka migowego

Poradnik interesanta

Jak otrzymać pomoc?

Krok 1. Osoba starsza w wieku 70 lat i więcej (w szczególnych przypadkach osoba poniżej 70 roku życia), która zdecyduje się pozostać w domu w związku z utrzymującym się stanem epidemii dzwoni na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów – 22 505 11 11.

Krok 2. Osoba przyjmująca zgłoszenie mieszkańca Białegostoku przekazuje prośbę o pomoc do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku.

Krok 3. Pracownik MOPR kontaktuje się telefonicznie z Seniorem, podaje datę i godzinę zgłoszenia prośby o pomoc przez Seniora do infolinii, weryfikuje zgłoszenie i ustala usługę wsparcia, która ma polegać w szczególności na dostarczeniu zakupów, zgodnie ze wskazanym zakresem, obejmującym artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej. Następnie podaje dane osoby, która przyjdzie do Seniora w celu udzielenia pomocy, datę oraz hasło.

Senior zapisuje to hasło, gdyż służy ono do weryfikacji osoby, która ma udzielić pomocy!

Krok 4. Wówczas niezwłocznie do seniora przychodzi wolontariusz (podaje swoje imię i nazwisko oraz hasło), otrzymuje listę potrzebnych zakupów1 oraz pieniądze (tylko gotówka), za które wolontariusz zrobi zakupy (max. 200 zł - żywność, leki, środki higieny, które będą kupowane
w ilościach niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania osób starszych, w sklepach/aptekach położonych w najbliższej okolicy zamieszkania Seniora).

Krok 5. Wolontariusz dostarczy zakupy i rozliczy się z nich na podstawie paragonu.

Senior pokrywa tylko koszty zakupów - Wolontariusze MOPR nie pobierają żadnych dodatkowych opłat związanych z dostarczeniem zakupów (usługa dostarczenia zakupów jest bezpłatna).

Z pomocy można skorzystać maksymalnie 2 razy w tygodniu.
Wolontariusz wyposażony będzie  w środki ochrony osobistej (maska, rękawiczki lub płyn dezynfekujący).
Wolontariusze nie udzielają wsparcia osobom chorym na koronowirusa lub poddanym kwarantannie bądź izolacji.
Realizacja usługi nie przysługuje osobie, która korzysta z usług opiekuńczych, bądź specjalistycznych usług opiekuńczych.
Senior może również zgłosić potrzebę usługi wsparcia dzwoniąc bezpośrednio do MOPR pod nr tel.:
85 744 50 28 lub 85 678 31 00
Każdy Senior zgłaszający potrzebę usługi wsparcia wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Białymstoku w celu realizacji usługi w ramach Programu ,,Wspieraj Seniora”.
Program ,,Wspieraj Seniora” jest realizowany od 20.10.2020 r. do 31.12.2020 r.

Uwaga na oszustów!

W związku z informacjami o możliwości wykorzystywania przez oszustów aktualnej sytuacji związanej z epidemią apelujemy o zachowanie ostrożności.
Działamy tylko na wyraźną prośbę telefoniczną samego Seniora. Jeśli MOPR nie otrzymał zgłoszenia, a u Seniora pojawił się ktoś, kto ma rzekomo zrobić zakupy, prosimy o zachowanie ostrożności. Jeżeli masz wątpliwość zadzwoń pod nr tel. 85 744 50 28 lub 85 678 31 00.
Drodzy Seniorzy z uwagi na Wasze bezpieczeństwo prosimy o pozostanie w tym trudnym czasie w domu. Zachęcamy do skorzystania z pomocy naszych wolontariuszy.

1 W ramach usługi wsparcia seniorów wolontariusz nie zakupi m.in. wyrobów tytoniowych, alkoholu, odzieży, obuwia, artykułów agd i rtv, nie opłaci usług.

Edytuj
Na skróty
Zobacz także
Kontakty
Najważniejsze dane kontaktowe
w jednym miejscu.
E-Usługi
Załatw sprawę przez Internet, w sposób szybki i wygodny nie wychodząc z domu.
Zasiłek pielęgnacyjny
Przysługuję m. in. niepełnosprawnemu dziecku i seniorom.
Dodatek mieszkaniowy
Forma pomocy związania z zajmowaniem lokalu mieszkalnego.
Wysokość świadczenia pielęgnacyjnego od 1 stycznia 2024 r. wynosi 2 988,00 zł miesięcznie.

Becikowe
Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka
Sprawdź również
Ważne instytucje i programy